Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Mart 2012

8. SINIF TÜRKÇE DERSİ SORULARI ÇÖZ


8. SINIF
TÜRKÇE DERSİ SORULARI
Adı-Soyadı: Dersimiz.Com
Numarası:                                                                                                                             Notu:
                                                  

     Dünyanın bütün renkleri bir gün bir araya toplanmışlar ve hangi rengin en özel olduğunu tartışmaya başlamışlar.
     YEŞİL demiş ki:
    "Elbette en önemli renk benim. Ben hayatın ve umudun rengiyim. Çimenler, ağaçlar, yapraklar için seçilmişim. Şöyle bir yeryüzüne bakın, her taraf benim rengimle kaplı."
     SARI söz almış:
    "Siz dalga mı geçiyorsunuz? Ben güneşin rengiyim."
     KIRMIZI daha fazla dayanamamış:
    "Ben hepinizden üstünüm! Ben kan rengiyim. Kan olmadan hayat olur mu? "
     Bütün renkler hep bir ağızdan kavgaya tutuşmuşlar. Bir anda şimşekler çakmış ve yağmur damlacıkları gökten düşmeye başlamış. Bütün renkler korkuyla birbirlerine sarılmışlar. Birden yağmurun sesi duyulmuş:"Bu kavganızın anlamı ne, bu üstünlük çabanız neden? Siz bilmiyor musunuz ki hepiniz farklı bir görev için yaratıldınız, birbirinizden farklısınız. Şimdi el ele tutuşun ve bana gelin. Her yağmur yağdığında birleşip gökyüzünden yeryüzüne uzanacaksınız ve insanlar sizi gördükçe huzur duyacaklar. İnsanlara yarınlar için umut olacaksınız. Gökyüzünü bir kuşak gibi saracaksınız ve size GÖKKUŞAĞI diyecekler." demiş. Bu yüzden ne zaman dünyamız yağmurla yıkansa, ardından gökyüzünde gökkuşağı belirir.
     Biz de gökkuşağındaki o renkler gibi birbirimizden farklıyız ve hepimiz
özeliz. bunu bilerek etrafımızla uyum içinde yaşamalıyız.

                                                                 SORULAR
1.      Renklerin kavga etme sebebi nedir? (5 puan)
2.      Yağmurun yağmasıyla neler olmuş, kavga nasıl sonuçlanmış?(5 puan)
3.      Metnin konusu ve ana düşüncesi nedir?( 10 puan)
4.      Metnin türü nedir, niçin? ( 10 puan)
5.      Aşağıdaki cümlelerde bulunan fiilimsileri bulup, çeşidini tabloda işaretleyiniz.(15 puan)

   
                  CÜMLELER
         FİİLİMSİ EKİ
               İSİMFİİL
             SIFATFİİL
             ZARFFİİL
Birinci olan öğrencilere ödül verildi.                                       




Müzik dinlemek beni rahatlatıyor.




Onu gülüşü çok güzel değil mi?




Sorularıma gülerek cevap verdiler.




Hikâyelerinde yaşanmış olaylara yer veriyor.




 
6.      Aşağıdaki cümlelerde fiilimsiyle oluşturulan kelime gruplarını bulup hangi fiilimsi olduğunu belirtiniz. (10 puan)
         *Okuldan eve koşarak gelmiştik.

         *Somurtan, konuşmayan insanlar pek sevilmiyor.

         *Kitap yazmak onun hayat kaynağıydı. 

    7.Aşağıdaki cümlelerde verilen bilgiler doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.( 5 puan)
   (   )” Domateslerin kızaranlarını koparın.” cümlesinde adlaşmış sıfat-fiil vardır.
   (   )  Sözlerle resim çizme sanatına öyküleyici anlatım biçimi denir.
   (   )  Bazı isim-fiiller zamanla nesnelere isim olarak fiilimsi özelliğini kaybeder. Örnek: Asma, dondurma, kavurma…
   (   ) “Herşeyi zamanında yapmamız gereklidir.” cümlesinde yazım yanlışı yoktur.
   (   ) “Üzüm gibi kapkara gözleriyle bana baktı.” cümlesinde benzetmeli anlatım kullanılmıştır.




   8. Aşağıda cümlelerdeki anlam ilişkilerini karşılarında verilenlerle eşleştiriniz. (5 puan)
(   ) Sınavı kazanmak için ders çalışmalısınız.
1. Şart cümlesi
(   ) Yağmur yağdığı için size gelemedim.
2. Amaç-sonuç cümlesi
(   ) Çalışırsanız başarırsınız!
3. Neden- sonuç cümlesi

   9. Aşağıdaki tabloda yer alan cümlelerde altı çizili olan kelimelerin eş anlamlılarını da siz cümle içinde kullanınız. (10 puan)
Cümleler
Eş anlamlısını cümle içinde kullanıyorum
Onun adını anmayın bana!

Bu sene derslerimize sıkı çalışalım.

Daha yanıtlanacak çok soru var.

Beni kirli işlerine alet etme.

Hayatımda beyaz bir sayfa açtım.


  10.”Kitap okuma alışkanlığı kazanmanın önemi ve gerekliliği” hakkındaki konuyu kompozisyon kuralları çerçevesinde açıklayınız.  (25 puan)
                                  (Sayfa Düzeni, imla ve noktalamaya uyum puanlamada dikkate alınacaktır.)
                                                                                                      
                        BAŞARILAR
                                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder