Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2010

10.Sınıf Esen Dil ve Anlatım Anlatım Türleri

1. Sigaranın da faydası mı olurmuş, demeyin, işte o kadar kötülenen her fırsatta iftiralara maruz kalan sigaranın faydaları: Sigara içeni köpek ısırmaz çünkü sigara içen kişi, yanında baston taşır. Evine hırsız girmez çünkü sabahlara kadar ök-sürür. Üzerine sinek konmaz çünkü buram buram nikotin kokar. Fazla yorulmaz çünkü yorulunca tıkanacağını bilir. Yürümek için zorlanmaz çünkü tekerlekli iskemlede gezdirilir. İhtiyarlamaz çünkü genç yaşlarda sevdiklerine kavuşur. Yüzüne renk gelir çünkü dişleri ve bıyıkları sapsarı olur. Vücudu bir kuş gibi hafifler çünkü ileri dönemlerdeki dolaşım bozukluklarından ötürü önce parmakları, sonra da el ve ayakları kesilir.

Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A) Öğretici anlatım
B) Gelecekten söz eden anlatım
C) Öyküleyici anlatım
D) Mizahî anlatım
E) Düşsel anlatım

2. Telefonunuza hafıza kartı takarken sırasıyla şunları yapın: Yan kapağı açın. microSD hafıza kartını altın renkli temas bölgesi yukarı bakacak şekilde yuvaya yerleştirin. Kartı hafifçe iterek yerine oturtun. Yan kapağı sıkıca kapatın. microSD hafıza kartını çıkarmak için kartı hafifçe iterek kartın serbest kalmasını sağlayın. Ekranda "Hafıza kartını çıkartın ve 'Tamam'a basın!" uyarısı görüntüleneceKtir. Kartı çekerek çıkarın ve "Tamam" tuşuna basın. Yan kapağı sıkıca kapatın.

Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A) Açıklayıcı anlatım
B) Söyleşmeye bağlı anlatım
C) Emredici anlatım
D) Gelecekten söz eden anlatım
E) Öyküleyici anlatım

3. Hermione yere büzülmüştü korkuyla; Ron kendi asasını çıkardı, ne yaptığının farkında olmadan aklına ilk gelen büyülü sözleri haykırdı: "VVİngar-dium Leviosa!" Sopa ansızın fırladı ifritin elinden. Yükseldi, yükseldi, sonra ağır ağır döndü; korkunç bir çatırtıyla sahibinin kafasına indi. ifrit, oracığa yüzükoyun yığıldı, yığılırken de bütün odayı zangır zangır sarstı.

Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi ağır basmaktadır?
A) Destansı anlatım
B) Mizahî anlatım
C) Söyleşmeye bağlı anlatım
D) Öyküleyici anlatım
E) Düşsel anlatım

İndirmek için tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder