Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2010

10. Sınıf Zirve Türkçe Anlatım Bozuklukları

1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?

A) Yazar, bu romanını kendi özyaşamöyküsün-den yola çıkarak yazmış.
B) Beni asıl üzen, en zor günümde onun beni aramamasıydı.
C) Yönetmen, bu filmin çekimi sırasında epey güçlük çekmiş.
D) Konferansa öğrenciler pek ilgi göstermedi.
E) Sokağın karşısındaki parkta, çocuklar akşama kadar oynardı.



2. Bilinçsiz ilaçları kullananlar, çeşitli hastalıklara yakalanma tehlikesi taşıyor.
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Özne eksikliği
B) Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
C) Dolaylı tümleç eksikliği
D) Gereksiz sözcük kullanılması
E) Anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A) Çocuklara çevreyi koruma bilincini vermemiz gerekir.
B) Kamyonun kasasında iri iri karpuzlar vardı.
C) Bu yasanın kimi maddelerinin değiştirilmesinin artık sakınılmaz olduğu belirtiliyor.
D) Akşam olunca perdeleri hemen çeker, ışıkları yakardı.
E) Evin bahçesinde çeşit çeşit meyve ağaçları vardır.


4. Köy romanı ile kent romanı arasındaki en önemli ayrıntı içerikte değil, içeriği sunuş biçiminde gizlidir.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdaki değişikliklerden hangisiyle giderilebilir?
A) Birinci "romanı" sözcüğü cümleden atılarak
B) "ile" sözcüğü yerine "ve" getirilerek
C) "arasındaki" sözcüğündeki ilgi eki atılarak
D) "ayrıntı" sözcüğü yerine "ayrım" getirilerek
E) "sunuş" sözcüğü yerine "anlatış" getirilerek
Diğer Soruları İndirin: İndirmek İçin Tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder