Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Ocak 2012

11. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILI YOKLAMA SORULARI


11. SINIF
TÜRK EDEBİYATI DERSİ 2. DÖNEM 2. YAZILI YOKLAMA SORULARI


1.      METİN:
….. Bugün için çağdaşlaşmak demek, zırhlılar, otomobiller, uçaklar yapıp kullanabilmek demektir. Çağdaşlaşmak, yaşama biçimleriyle Avrupalılara benzemek demek değildir. Ne zaman, bilgi ve yapılmış malların alımı için Avrupalılara gereksinim duymadığımızı görürsek, o zaman çağdaşlaştığımızı anlarız. (Ziya GÖKALP)
2.      METİN:
….Her şeyden önce şunu itiraf edelim ki, şiirde mana(anlam)dan ne kastedildiğini bilmiyoruz. “Fikir” dedikleri bayağı düşünceler yığını mı, hikaye mi, mazmun mu ve “vuzuh”(açıklık) bunların adi idrake (anlama kabiliyeti) göre anlaşılması mı demektir? Şiir için bunları elzem addedenler (gerekli sayanlar) şiiri, tarih,felsefe, nutuk ve belagat (güzel ve yerinde söz söyleme) gibi bir sürü söz sanatları ile karıştıranlar ve onu asıl çehre ve alaiminde (izlerinde) seçip tanımayanlardır.  (Ahmet HAŞİM)

Soru 5- Yukarıdaki iki öğretici metnin yazılış amaçları nelerdir? 
Soru 6- a) Yukarıdaki metinlerin ana düşünceleri nelerdir?
              b) Bulduğunuz ana düşünceleri dönemin tarihi, sosyal ve siyasi şartları açısından değerlendiriniz.
Soru 7- Yukarıdaki edebi metinler hangi edebi geleneğe ait olabilir? Nereden anladınız? 
Soru 8- Aşağıda tanıtılan sanatçıların kim olduklarını  noktalı bölüme yazınız.  

Servet-i Fünun döneminin şiir alanındaki öncüsüdür. İlk şiirlerinde bireysel bir üslubu varken sonradan toplumcu bir şair olmuştur. Gür söyleyişi Atatürk’ü de etkilemiştir.
                        ……………………………..
Fecr-i Ati döneminin en önemli şairidir. Fransız sembolistlerinin eserlerinden etkilenmiştir. “Piyale” adlı eserinin ön sözünde sanat anlayışının özelliklerini anlatır.
                             …………………………….
Konuşma dili ve hece ölçüsüyle yazılmış şiirleriyle tanınır. Servet-i Fünun edebiyatının popüler olduğu dönemde o, topluluğun edebi görüşlerini benimsemez. Ekonomik yönden sıkıntılı bir çocukluk geçirmiştir. “Cenge Giderken” adlı şiiri oldukça önemlidir.
                  ……………………………………….
Milli Edebiyat akımının tarih ve edebiyat alanındaki en önemli sanatçısıdır. İstanbul ve Ankara’daki üniversitelerde profesörlük yapmıştır. “Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar” adlı araştırma eseri önemlidir.
                   …………………………..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder